tisdag 29 juni 2010

Mål: 40%

FAROS-modellen
- aktiv rehab tillbaka till arbete
- arbetsförmåga på minst 10 timmar/vecka
- högst 12 månader
- rehabiliteringsersättning
- arbetsträning/praktik ute på vanliga arbetsplatser
- tät uppföljning med både AF och FK

Mål: 40% till anställning eller utbildning.

Eh, ja, eh, typ
Var på första av två infomöten.
Det skulle vara både FK och AF.
Men FK kom inte, så ingen info om pengar och deras regler.

Sen låter det ju underbart med att målet för allt det här är att få 40% av oss i arbete eller utbildning.
Men resten då, är dom övriga 60% inget att sträva efter?

Jag har naturligtvis inte rehabersättning, utan sjukersättning så dom 12 månaderna gäller inte för mig. När min ersättning tar slut, sista december, blir jag helt enkelt utsparkad. Då måste jag ha ett jobb, för ersättningen om jag ens får någon kommer inte räcka till mer än hyran typ.

Men ingen press!
Jag hade panikångest redan i morse.
Kommer bli ett underbart halvår.
Nej, jag är bara lite ironisk.

4 kommentarer:

Peter sa...

Förstår att du känner en enorm press, fy. :(

Men ge inte upp! Allt brukar lösa sig på ett eller annat sätt.

KRAM

Alice sa...

Det suger :( Men jag tror som Peter att det kommer att ordna sig. Du har tid på dig. Försök fokusera på här och nu, du kan ändå inte lösa allt idag.

KRAM!

Sara sa...

Stor kram till dig! Det kommer att ordna sig.

Whistler sa...

Jobbar på det där med medveten närvaro. Och att inte stressa upp mig på allt som kanske kan hända.

Men det är så svårt.

Tack för kramarna!