söndag 13 juni 2010

Kedjeanalys av problem beteende

(Jag skriver alltid en sån när jag gör något jag inte borde.
Jag är leden om det blir lite tjatigt, men det brukar inte hända så här ofta.)

Namn: Whistler
Ifyllt datum: söndag den 13 juni 2010
Datum för problembeteende: onsdag natt 9 juni 2010


Exakt vilket är det viktiga PROBLEMBETEENDE jag analyserar?
En medveten överdos av diverse läkemedel.
Stilnoqt, 3 st, 10mg/st
Tramadol, 21 st, 50mg/st
Tryptizol, 19 st, 10mg/st
Propavan, 6 st, 25mg/st
Alvedon, 2 st, 1g/st
Nozinan, 33 st, 5mg/st
Metroprolol, 6 st, 50mg/st
Theralen, 5 ml, 40mg/ml
Tanken bakom var inte att dö, så jag kallar det inte ett självmordsförsök, även om det nog kan räknas som ett sånt.

Vilken UTLÖSANDE HÄNDELSE i din omgivning startade kedjan som ledde fram till mitt problembeteende? Startdatum: Onsdag natt
Jag skrev förra kedjeanalysen och hakade upp mig på att jag inte visste exakt hur många tabletter jag tog. Jag hade inte räknat dom. Och därför kändes det viktigt att göra om det med en detaljerad lista. (Jo, jag inser idag hur sjuk den tankevurpan är.)

Vilka faktorer hos mig själv och i min omgivning gjorde mig SÅRBAR?
Startdatum:
?
Jag var trött och ur balans. Jag kände mig mycket misslyckad för att jag tagit tabletterna förra gången, för att jag inte räknade dom, för att jag inte klarar av att vara snäll och ta hand om mig själv på ett bättre sätt.


Exakt vilka blev KONSEKVENSERNA för omgivningen?
Omedelbara: Oro
På sikt: Oro

Och för mig själv?
Omedelbara: Trött, illamående och världen gungar.
På sikt: Jag antar att kroppen tar stryk.

Sätt att minska min SÅRBARHET i framtiden:
Ta hand om mig själv på ett bättre sätt. Ta reda på varför jag har så svårt att vara snäll mot mig själv och förebygga fler incidenter.


Sätt att förebygga UTLÖSANDE HÄNDELSER från att hända igen:
Att bara syssla med starkt känslomässiga saker när jag är utvilad och mår bra.


Vilken SKADA orsakade mitt PROBLEMBETEENDE?
Fler misslyckande känslor. En otrygghet i mig själv. Vad mer är jag kapabel till att göra när självkontrollen/impulskontrollen brister.


Planer för att REPARERA, KORRIGERA och ÖVERKORRIGERA skadan:
Jag vet fan inte. Pillerna är slut så jag kan inte även om jag skulle vilja. Kommer att fundera vidare på hur jag ska hantera mig själv och mina självskadeimpulser och varför som är så påtagliga just nu.


Mina djupaste tankar och känslor om detta som hänt (det som jag vill dela med mig av):
Hur skadad är jag egentligen på en skala?
Varför är självskadeebeteendet så viktigt just nu?
Varför ska det vara så jävla svårt att vara snäll mot sig själv.

Inga kommentarer: