torsdag 6 november 2008

Förändringar

Har nog lite svårt för förändringar tror jag, fast dagen har gått väldigt bra ändå.

DBT:n är flyttad från tisdag till torsdag. Och två grupper har slagits ihop. Det gick bra, jag tror vi kan bli en bra storgrupp, eller ja, i alla fall en större grupp. Fast det märks redan att det är mer konkurens om tiden.

Själv sa jag inte så mycket, blev tillfrågad om att säga något mot slutet och jag påbörjade en sak men blev ganska snabbt avbruten, vilket var irriterande. Jag ville ju ha min tid jag med så att säga. Nu sa jag inget om saken och kanske det var fel men jag kände mig inte bekväm. Vi får väll se hur det går.

Det känns lite som om jag kommer att få det svårare än tidigare, för jag är ganska långsam och är inte lika högljudd. Fast det är klart, jag borde ju öva på just det. Kommer nog ta ett par gånger för mig att anpassa mig bara. Fast det ska nog gå det med.

Dessutom störde jag mig på en kommentar en av de andra gjorde, men när jag tänker på det så var det bra att jag inte sa något om det för, dels hade jag (känns det som) visat för mycket av mig själv och dels hade nog min kommentar nog uppfattats om lite nedlåtande bara för att jag anser mig varit med längre. Menmen, blev bäst som det var.

Ska bli intressant att ser hur det hela utvecklar sig även om jag helst vill hoppa av, känner inte att jag orkar engagera mig. På individen ska jag börja berarbeta gamla trauman och jag blir matt bara av att tänka på det. Får helt enkelt prioritera mina krafter och det känns definitivt som mer värt kraft och tid än gruppen. Självklart ska jag göra de hemläxor och annat som vi får och delta efter förmåga och lära mig ta för mig även där.
Fan det kommer att bli tungt.

Särskillt som individen är lagd timmen innan, typ.

Radikalt accepterande: Det är bara att ta det för vad det är. Och göra det bästa av situationen.

Till nästa individ ska jag skriva om min bror.
Till nästa grupp ska jag tilllämpa krishanteringsknepen enl. hemläxan.

Tungt bara det och dessutom ska jag jobba på min sociala sida, fast det ser jag i alla fall fram emot. Och jag ska styra upp hemma, det går nog ganska raskt bara jag kommer igång.

Inga kommentarer: