torsdag 16 oktober 2008

Vad gör man?

Ja, vad gör man när det inte finns något att göra?

Ångesten verkar inte vilja ge sig och jag antar att det inte kommer att göra det innan jag har gått till botten med varför jag har ångest. Kan inte se vad det handlar om just nu. Och det finns inget någon annan kan göra för att hjälpa mig. Pratade med min terra för en stund sen, det hon kom fram till var typ att om jag ville dö skulle jag ringa jouren föst. Eh, ok, som om dom skulle kunna göra något. Som om dom ens skulle vilja, har pratat med dom ett par gånger tidigare och har alltid mått ännu sämre när jag varit klar. Alltid blivit totalt invaliderad.

Det finns heller ingen anledning till att lägga in mig, för vad skulle det ge mig? Min ångest skulle inte bli bättre av publik.

Jag känner mig, trött, likgiltig och totalt hopplös.

Antar att det bara är att vänta... för antingen blir det ju bättre eller så blir det inte det och då spelar det ju ingen roll i alla fall.

Och jag undrar fortfarande: Ska det verkligen vara så här?

1 kommentar:

Jossan sa...

kram kram kram kram kram gumman