onsdag 1 oktober 2008

Mår

Igår kände jag mig både glad och ovanligt stark. Kläckte ur mig djupsinniga och kloka saker på terapin. Vilket jag naturligtvis borde ha skrivit ner på en gång, så jag kan läsa dom när jag tycker att jag är helt dum i huvudet. Liksom som bevis för att jag faktiskt kommer någonstans och kan tänka.

Jag har väldigt svårt för att tro på mig själv. Känslan av oduglighet och rent självförakt har alltid funnits där, det är svårt och jobbigt att lära sig tänka om. Tankarna kommer helt på automatik, fast jag börjar bli medveten om tankarna och mönstren så jag antar att det är ett steg i rätt riktning. Jag vill inte känna och tänka så negativa saker om mig själv.

När jag kom hem fastnade jag framför datorn och satt alldeles för länge, jag tänkte inte på det och satt snett så när jag skulle gå och lägga mig hade jag fruktansvärt ont i ena axeln, nacken, halva huvudet och tänderna på vänster sida. Petade i mig några värktabletter och har fyllt på under natten. Har inte fått sova så mycket och nu mår jag förjävligt illa. Jag vill verkligen kräkas trots att det är då vidrigt, men det vill sig inte. Hoppas det lättar snart.

Inga kommentarer: