lördag 25 oktober 2008

Tja vet inte

Jag mår illa.
Skulle inte köpt pizza till middag.
Men jag ville ha.
Den smakade inge vidare.
Inte popcornen heller, ändå var det dom som jag brukar gilla.
Colan smakade apa.

Men jag kan dricka thé i alla fall och det är gott.
Får väll leva på det ett tag.

Ska det verkligen vara så här?
Vill jag verkligen leva så här?

Mitt hem är äckligt igen.
Har bara inte orkat hålla efter.

Är lika trött när jag vaknar som när jag går isäng.
Vissa dagar orkar jag göra lite av det jag borde, minska sårbarheten och allt sånt.
Men jag undrar varför jag ens bryr mig, det kommer ju inte att bli bättre.

Ångesten blir inte mindre.

Och jag blir bara dummare.
Tappar ord.
Glömmer.
Förstår inte enkla instruktioner som jag tidigare inte skulle ha några problem med.

Jag blir inte bättre.

Det enda jag blir bättre på är att inse och förstå hur illa det är och vad jag har förlorat.
Räknas det som bättre?

Inga kommentarer: