måndag 13 oktober 2008

Så här långt

har dagen varit bra, men det var tungt att stiga upp imorse. Men det gick, jag är stolt. Skrapade ihop lite småpengar så jag kunde unna mig en sån där tjusig kaffe med choklad och grädde i, massa gott.

Träffade V för en lite mer än tre timmar lång prommenad över djurgården. Höstfärgerna är underbara och det är skönt där det inte blåser allt för mycket. Det var skönt att höra lite om henne och hennes familj, ett lite annorlunda liv än mitt.

Ibland blir jag så otroligt less på mig själv, jag känner mig så enkelspårig. Bara mig, mig, mig. Då är det verkligen skönt att träffa någon annan som får en att inse att det finns ett liv där utanför med.

Jag jobbar också på att berätta lite om mig själv, att släppa in andra. Det går lite lättare för varje gång, även om jag mest känner mig gnällig. Försöker berätta utan att gnälla dock.

Inser att mitt liv är lite för sjukt just nu och har nog varit ett tag. Har lite svårt att berätta saker om mig som inte är sjukdomsinriktade.

Tror att det är dags att vidga vyerna lite, vore ju kul att kunna diskutera saker som inte är sjukdoms, medicin eller allmänt knäpprelaterat.

Har tvättat all tvätt också idag, väntar på att det ska torka bara, sen blir det dusch, mat och nanna. Känner mig skönt trött i kroppen. Sov kanske bara tre-fyra timmar inatt så det ska bli skönt.

Inte är jag upplagd för gruppen imorgon heller men jag ska tvinga mig dit i alla fall. En av gruppledarna ska sluta *snyfft* hon har verkligen varit ett ankare och helt underbar så jag kommer sakna henne massa. Vilket påminner mig, jag måste skriva ut dikten jag skrivit till henne, hoppas hon gillar den. Har sån ågren för det.

Inga kommentarer: