onsdag 10 mars 2010

Vilsen

Känner mig vilsen.
Solen ligger på och det är ganska skönt i luften även om det börjar blir lite svarare igen. Borde gå ut, ta en prommenad, få lite frisk luft. Om inte handla lite för det finns inget hemma att äta. Åt den sista pastan på förmiddagen.

Kommer liksom bara inte iväg.
Att klä på mig.
Gå ut igenom dörren.
Gå en liten bit.
Handla, bestämma vad och stå i kö.
Gå hem igen.
Klä av sig.
Diska lite.
Tillaga maten.
Äta.

Känns så avancerat, så jobbigt.

Borde ju, vara mindfull och bara tänka här och nu. Då blir ju varje steg inte så stort. Det vill sig bara inte idag.

Borde stänga av datorn med, stör mig så på ljudet.
Ett susande jag inte ens hör i vanliga fall.

Känner mig så skör. Som om det inte skulle krävas mycket nu för att gå sönder. Detta inkluderar tyvärr hunger. Så jag måste nog ändå. Gå.

Inga kommentarer: