torsdag 11 mars 2010

Misslyckad

Jag känner mig så fantastiskt misslyckad.
Hopplös, patetisk och handlingsförlamad.

Varför?
Jag är sjuk men det känns inte äkta.
Kroppen fejkar liksom.

Jag borde ha köpt mer mat igår när jag ändå tog mig ut. Köpte bara för dagen. Jag borde ha diskat allt vid det här laget. Jag borde ha rensat garderoberna, har ju bara varit hemma och latat mig. Borde sorterat papperna och slängt saker med. Jag borde ta hand om mig själv bättre. Jag borde ha en utbildning, jag borde veta vad jag vill bli. Jag borde städa. Jag borde tvätta. Jag borde sova mindre. Jag borde skriva mer. Jag borde skaffa mig ett jobb. Jag borde klara av att gå till ac alla fyra gångerna i veckan, varför gör jag inte det? Hur kan jag då vara så dum att jag inbillar mig att jag ska kunna ha ett riktigt jobb? Jag borde skaffa ett husdjur, en katt eller kanske en hund till och med. Jag borde vara ute mer i friska luften. Jag borde sköta om mina vänner mer och bättre, dom kommer ju inte finnas kvar annars. Jag borde röra mig mer bland folk så jag har chansen att träffa en partner. Jag borde lämna lägenheten oftare. Jag borde äta bättre mat. Jag borde äta på bestämda tider. Jag borde skaffa och hålla rutiner, något jag aldrig klarat hittills. Jag borde lära mig stava ordentligt. Jag borde sätta mig ner och skriva, skriva de där novellerna jag funderat på och kanske även boken som är på gång. Jag borde äta något. Jag borde ta tag i terapin trots uppehållet, jag måste ju ha en plan. Jag borde duscha. Jag borde läsa klart böckerna jag lånad på biblioteket. Jag borde byta färgpatroner i min skrivare. Jag borde ringa mamma. Jag borde göra en plan för framtiden. Jag borde kanske äta mediciner trots att jag inte vill. Jag borde köpa ett gymkort och jag borde använda det. Jag borde plantera om min lök. Jag borde kanske vara mer som alla andra. Jag borde promenera mera. Jag borde gå ner i vikt. Jag borde gå ner mycket i vikt. Jag borde inte parasitera på samhället. Jag borde inte känna mig misslyckad. Jag borde inte vara så misslyckad. Jag borde inte känna mig hopplös. Jag borde inte känna mig patetisk. Jag borde inte vara handlingsförlamad.
Jag borde ta livet av mig.

Inga kommentarer: