måndag 15 mars 2010

Är det ok att skriva att man vill dö?

Funderar lite på att göra bloggen privat. Kanske vore det synd för alla mina tre läsare men den senaste tiden, dvs de senaste åren, har det varit lite många kommentarer (mina) om att jag vill dö. Och jag har en känsla av att dom blivit fler den senaste tiden.

Kanske inte så klokt att skriva om, av flera olika skäl.

Dels vill jag ju inte att någon annan ska må dåligt för att jag gör det.

Dels vill jag inte att någon ska ta det på fel sätt och lägga sig i.

Dels vill jag inte trigga någon som redan mår dåligt.

Sen undrar jag så smått om det ens är intressant. Ingen annan kan ju göra något åt saken. Det är ju helt mitt beslut så att säga. Och skulle jag få för mig att faktiskt göra något och inte bara tänka, skulle jag ju inte säga något om det, förmodligen. Vilket gör det ännu mer onödigt att skriva något om saken. För det skapar ju bara skuld hos den som läser och inte kan göra något. Fast å andra sidan är det ju en del av mitt liv, vilket ju är det jag försöker beskriva. Och visst censurerar jag mina inlägg ibland. Jag vet inte. Det får nog vara tills vidare.

Inga kommentarer: