onsdag 27 maj 2009

Muntert värre :-)

Mår riktigt bra trots att jag är förkyld.
Fattar inget som vanligt.

Snickeboa var trevligt men jag hade nog glömt huvudet hemma tror jag, mycket funderande och klurande innan jag kom på hur jag hade tänkt förra gången. Och trots att det vart lite fel så ordnade det sig. Måste fixa hjul till den, för inte fasen kommer jag att orka lyfta den annars. Det kommer att bli perfekt att ha istället för de tre papplådorna som nu står brevid sängen. Funderar på om jag ska måla elendet eller om jag bara ska ha den i natur så att säga, skulle funka vilket som men jag tror målandet blir snyggast. Fast det är inte säkert att jag hinner, iof kan jag ju måla elendet hemma. Jo det blir nog snyggast så tror jag. Det är kul att pillra även om det är lite svårt att få fingrarna, eller snarare tummen att funka som jag vill. Har inte upplevt det så tidigare så jag undrar om det är något nytt som är på g eller om det bara är en tillfällig svacka.

Min syn har börjat spöka också, av någon anledning är det ett helvete att gå i trappor, avstånden funkar liksom inte. Och till och från har jag svårt att fokusera blicken. Nåja, får se om det är något tillfälligt eller om jag ska måsta masa mig iväg till doktorn. Det känner jag verkligen inte för så det hoppas jag att jag slipper.

För intresseklubben kan jag berätta att mina tår är väldigt torra idag.

Häromdagen visade det sig att jag gått ner några kilo i vikt, vilket både är bra och lite dåligt. Bra för att jag väger på tok för mycket och verkligen behöver gå ner, dåligt för att mina ätproblem nu nog verkligen kvalificerar sig som problem numer. Blir nog tvungen att ta upp det med Terran, fast jag tror inte att maten är problemet egentligen, det är självhatet. Fast det är klart att det nog borde redas ut lite nogrannare så jag vet vad som är vad och hur jag ska tackla tänket. Får se om vi får tid för det imorgon.

Desutom ska det bli intressant med både ett nytt rum och tre nya deltagare i DBT-gruppen. Jag gillar inte förändringar, men just nu känns det bra i alla fall. Och det känns bara bra (än så länge) att det bara är fem gånger kvar för mig (i gruppen). Har bara krisdelen kvar, sen anser jag mig klar. Inte klar som i kan allt, tyvärr, utan klar som i att jag inte känner att det ger mig mer att fortsätta gruppandet. Dock blir jag kvar i individen ett år till ungefär.

Jag måste levta upp en ny grupp av något slag, jag tror det lutar åt att börja sjunga i kör igen. Jag gillar att sjunga, även om jag sjunger hellre än bra.

Om du orkat läsa igenom hela dagens inlägg är jag imponerad :-)
och jag önskar dig en Massa Bra Dag!!

1 kommentar:

Josefine sa...

åh gumman vad glad jag blir när jag läser att du mår lite bättre. Tänker på dig så ofta och hoppas vi kan ses snart!
Saknar dig. kram kram