onsdag 11 mars 2009

Snickeboa

Det har varit en bra dag, trots en seg start. Har varit på snickarkursen och ägnat halva tiden åt bandsågen och andra halvan till att klura ut hur man gör en kvadrat till en åttkantling med lika långa sidor, på enklast möjliga sätt. Enligt ritningarna ska avsatserna på pedistalen vara runda men det ville jag inte ha så jag ändrade det och trodde i min enfald att det skulle bli lättare också. Hah, tji fick jag. Men det var roligt trots att jag har glömt aldeles för mycket av matten och trianglar och vinklar och andra underligheter. Vi gjorde även en arbetsplan för mig med delmål och sånt, ska tydligen skrivas för sakens skull. Antar att det är för att man ska kunna utvärdera framsteg och sånt.

Hämtade skrivaren på vägen hem, faan va tung den var. Självklart tänkte jag inte utan var inne och handlade endel saker, typ fil och andra tunga saker först, så det blev extra att släpa på. Har inte plockat upp den än men det ska jag pyssla med under kvällen/natten eller om jag ska spara det till imorgon. Vi får se.

Sitter och småplanerar lite för att ha något att pyssla med under närmaste tiden, jag har upptäck att om jag gör något eller träffar någon varje dag så blir så mycket mer gjort än om jag bara är, för så händer det inget och jag komar bara framför datorn utan att ens göra något av värde med den.

1 kommentar:

Josefine sa...

du kan få träffa mig nån dag om du vill gumman!!
jag ger dig gärna en spark i baken det vet du :)