onsdag 7 mars 2012

Kedjeanalys av problem beteende



Namn: Whistler
Ifyllt datum: 6 mars
Datum för problembeteende: 26 februari


Exakt vilket är det viktiga PROBLEMBETEENDE jag analyserar?
Intox, ett femtital propavan. (sömntabletter)

Vilken UTLÖSANDE HÄNDELSE i din omgivning startade kedjan som ledde fram till mitt problembeteende? Startdatum: 26 februari
Jag fyllde år. Vilket alltid är en känslig dag. Den passar ju bra att avsluta på samma dag som början, liksom.

Vilka faktorer hos mig själv och i min omgivning gjorde mig SÅRBAR?
Startdatum: ?
- Sovit dåligt.
- Ätit dåligt
- Ensam, självvalt iof
- Känslorna sitter utanpå och är väldigt intensiva.

Exakt vilka blev KONSEKVENSERNA för omgivningen?
Omedelbara: Ingen.
På sikt: Förtroende problem?

Och för mig själv?
Omedelbara: Trött och världen gungar.
På sikt: Levern mår inte bra av massa piller.

Sätt att minska min SÅRBARHET i framtiden:
Att bjuda in någon eller bege sig ut – ha en plan.

Sätt att förebygga UTLÖSANDE HÄNDELSER från att hända igen:
Se ovan.

Vilken SKADA orsakade mitt PROBLEMBETEENDE?
Ingen? Kanske lite på levern.

Planer för att REPARERA, KORRIGERA och ÖVERKORRIGERA skadan:
Skaffa en plan.
Eller avsluta skiten en gång för alla.

Mina djupaste tankar och känslor om detta som hänt (det som jag vill dela med mig av):
Finns inte så mycket att tillägga.
Hatar mig själv.


Inga kommentarer: