söndag 18 mars 2012

Det där med mat

Det där med mat är ett komplicerat kapitel.
Äta när, var, hur mycket och så hela känsloätandet.
Äter för att döva.
Det sorgliga är att det funkar, visserligen bara för stunden men det är ju bara att fortsätta äta så lindrar det.
Det är ett sjukt beteende och jag jobbar på att förändra det.

Har den här veckan varit riktigt duktig och ätit tre gången om dan och en faslig massa grönsaker.
Och det är gott.
Men jag har upptäckt att jag måste lägga till ett litet mål på kvällen, annars hetsäter jag och det blir alldeles för mycket.
Frågan är då vad ska jag äta?
Det får inte vara för sött eller fett, det triggar hetsätandet.
Och jag måste få i mig det innan jag är jättehungrig,

Några ideer nån?

1 kommentar:

Josefine sa...

Naturell yoghurt med bär.

Keso med banan.

Knäckemacka med skinka!

Det är några små tips på mellanmål jag själv brukar äta!

kramar