måndag 9 februari 2009

Jupp jag är fortfarande vaken

fast inte med mycket.

På vägen in till stan passerade jag bibblan för att hämta och lämna av lite böcker.

Sen passerade jag Skandia banken och undrade om ett privatlån men se det gick inte för de hade minsan regler som sa att om jag hade ett vikariat på minst ett år skulle jag få låna men eftersom jag har sjukersättning i två år till så går det ju inte att låna ut till mig. Nu fattade jag inte logiken i detta för det betyder ju att jag kommer att ha pengar under en längre period än om jag hade ett vik, men så var ju reglerna. Man ska ju ha ett jobb. Jupp, sparka på dom som ligger.

Passade på att titta in på Nordbanken men de hade i alla fall reglen att om man känade mindre än 144 så var det ytterst tveksamt, men jag fick lämna in en ansökan i alla fall om jag ville. Och den summan kommer jag inte upp till. De hade i alla fall en regel jag kunde förstå.

Kanske är jag bara korkad och förstår inte så logiska saker längre, måste ju vara för att jag är sjukskriven jag inget fattar. Eller hur?

I alla fall mötte jag bror min på centralen och vi käkade god mat, buffe, dvs alldeles för mycket såklart :-) och sen bar det iväg till saga. Där vi avnjöt Nixon/Frost, den var bra, mycket bra till och med och rolig.

Nu var jag mör i huvudet redan efter ingen sömn inatt och allt så här långt under dagen. Då bar det iväg till ABF för en skrivarcirkel, prosa. Första gången var mycket små övningar med inriktning på kreativitet, jag är helt slut. Lyckades på 5 minuter skriva en skaplig dikt trots det. Helt otroligt med tanke på att jag inte sovit på lääänge. Men hjärnan är inte nedvarvad än så jag skriver detta :-) först. De andra var en brokig samlig, verkar vara intressanta karaktärer allihop. Ska bli så kul att se vad de åstakommer. Vi fick läxa till nästa gång som vi ska kopiera upp så de andra får läsa och ge feedback på.

Jobbigt, jobbigt men roligt, roligt.

Hm, det är verkligen allt eller inget på mig.
Jag får nog jobba lite på det.

Inga kommentarer: