måndag 9 februari 2009

Fullmåne och funderingar

Kanske dom hör ihop, jag vet inte.

Fullmånen är vacker och trollbindande, det är kallt ute och alldeles klart.

Den verkar berätta något, något jag inte kan höra.


Funderingar har också dygt upp...

Livet är frågor och jag ställer fel.
Frågan är inte varför jag är rädd för allt,
utan hur jag ska våga trotsa rädslan.

Jag tror rädslan är en del av livet, en del av att vara människa.
Rädsla för att misslyckas, lyckas, förlora någon, det okända, mm.

Jag tror de flesta är rädda för något någongång, det är kanske en naturlig del av att vara människa.

Det jag söker är mod.
Vart finner man det?

Hur blir en människa modig?
Vad är mod?
Hur skaffar man sig det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte så mycket att säga. Men jag läste några tänkvärda ord i en tidning härom dagen:

"Man kan inte vara modig utan att först vara rädd."

Tja, det är väl så sant som det är sagt, antar jag...

Jossan sa...

du är modig gumman, modigare än du tror. Det gäller att försöka hitta det inom dig och använda det.
Jag tror på dig!
Älskar dig det vet du!