fredag 17 juni 2011

Tidigt

Har haft flera tidiga mornar. Förståeligt iof för jag har knoppat vid åtta, vilket är lite tidigt. Men det är så skönt att slippa höra alarmklockan varje jävla morgon. Som det är nu vaknar jag av mig själv någonstans kring fyrasnåret. Det är ljust och tyst ute. Fridfullt.

Både igår och idag begav jag mig ut på en promenad men kortare joggbitar. Känner att jag vill ta hand om min kropp och känna in den på ett sätt jag aldrig gjort tidigare. Jag har också provat ute-gymet vid Grimsta. Fasen va jag inte orkar något. Känner verkligen att det här behövs. Men visst jag tar det medvetet lugnt för att inte ledsna och ge upp.

Jobbar på att leva i nuet, eller i alla fall, i några minuters intervaller. För att inte stressas av allt jag borde göra, inte gjort osv. Funkar rätt bra för tillfället.

Kämpar på med min gamla/nya telefon. Det där med användarvänlighet är tydligen ett okänt begrepp. Men jag är i alla fall oändligt tacksam, P. Det är kul med en ny och nog ska vi bli vänner tillslut. Krisar det helt får jag helt enkelt ta mig i kragen och läsa instruktionsboken.

1 kommentar:

Jossan sa...

åh vad härligt med en tidig tyst morgon och ute o röra på sig. Det låter kanon!
Önskar jag hade ork vid den tiden på morgonen!