torsdag 24 februari 2011

Vill och Behöver

Vad jag behöver och vad jag vill är oftast inte samma sak.

Så dagen har gått ut på att göra saker jag behöver;
- Har stigit upp ur sängen, duschat och klätt på mig, trots att jag helst av allt bara ville ligga kvar och gömma mig.
- Tryckt i mig en kopp kaffe och hela två skedar gröt med mos. Trots det konstanta illamåendet.
- Har promenerat till Vällingby, för jag har inte råd att slösa kuponger på tunnelbanan. 30 minuters promenad åt ett håll och det var kallt som fan. Det var lika kallt om inte kallare på vägen hem.
- Träffat en iof bra läkare på psyk. Första mötet här ute. Vill inte ha kontakt med psyk, men som måendet är på väg så är jag tvungen att ge det en chans.
- Bett om och fått piller utskrivna, jag måste sova och få lindring mot ångesten. Vilket jag egentligen inte vill för det känns som ett bättre alternativ att bara låta saken vara så kommer det bli illa nog tillslut för ett förhoppningsvis lyckat självmord. Och då skulle jag ju slippa all skit, åh gud så skönt.
- Varit på biblioteket, lämnat och lånat.
- Banken, en av mammas räkningar är betalda.
- Apoteket, hämtat ut pillerna. Efter sträng uppfodran av läkaren.
- Handlat toapapper och släpat hem skiten. Billiga storpack på ÖB.
- Ätit min favvomacka från subway, dagens så jag tog mig råd. Den var inte alls god men jag tvingade ner skiten ändå, tog bara något timme eller så. Men nu har jag ätit rätt så nyttigt i alla fall.

2 kommentarer:

Peter sa...

Du är stark som sliter hela tiden, trots motgångar och mående. Det ska du absolut ha cred för!
Låter inge vidare med dina tankar, och jag hoppas verkligen att du inte har några allvarliga planer!

Kram!

keiko sa...

Jag tror på dig. Jag hoppas du håller ut. Kram från vänskaplig främling. :)