torsdag 16 december 2010

Blandat

Wow, det är redan torsdag, vart har dagarna tagit vägen. Har inte fått nått mer gjort med lådorna och pappersexercisen som måste göras har inte heller kommit igång. Fan vad jag känner mig misslyckad och som en dålig människa för det.

Vädret har varit underbart idag, masade mig ut på en promenad till biblioteket och handlade lite jag inte behövde eller hade råd med.
Dagen borde ha spenderats i soffan framför brasan med en mysig person att gosa med. Men jag fick nöja mig med att sitta i soffan och koma.

Hittade en underbar bok på biblioteket, "Skulle du kunna äta din katt" om etiska dilemman, paradoxer och kontroverser, har inte läst hela än men det är fler underbara fall-beskrivningar som man får ta ställning till. Både rolig och tänkvärd.
Jag rekommenderar den varmt.
Författare Jeremy Stangroom.

Borde ta mig i kragen och höra av mig till folk. Jag känner mig ensam trots att jag kan göra något åt det.

Jag sover riktigt bra i sängen nu, den höjde vi så jag skulle kunna få in saker under den. Man får vara försiktig när man stiger upp bara missar jag pallen kan jag slå mig fördärvad. Men det bästa är nog att jag kan ligga i sängen och se ut igenom fönstret, i morse låg jag en lång stund och bara njöt av att se de stora tussarna snö sakta singla förbi.

Veckan som gått har jag nästan varit helt besatt av att sova, jag vill bara sova, hela tiden. När jag inte borde sova, när jag ska sova, varför jag inte sover osv.
Visst jag inser att det är ett flyktbeteende.

Det är svårt, svårare än vanligt att vara.
Att inte fly med ätande, film, sova eller fantasier.
Allt som är nice i lagom dos, när det är kul och inte ett måste.

Förövrigt borde jag sova nu, men jag känner att det blivit för mycket coca cola och alldeles för många skumtomtar. Jag försöker förtvivlat få lite ordning på sömn och vakentiderna. Jag mår ju så mycket bättre då. Iof borde jag äta bättre och regelbundet med, så klart.

Känner mig så skör just nu, under kontroll tror jag men ändå.

Inga kommentarer: