måndag 8 februari 2010

Så så så trött

Försov mig och kom försent till ac.
Drog av skosnöret.
Tappade min älsklingsmössa på tunnelbanan.

På terapin tyckte jag att det var dags att avsluta.
Ok, tyckte hon.
Det var inte hennes jobb att ha några svar (sant, det kan ingen annan ha) och inte hennes jobb att hjälpa mig på traven med frågor, motfrågor eller vinklingar. Hennes jobb var att lyssna och om jag sa "Jag vet inte" säger hon bara "Jag vet inte heller". Inte kommer vi någon vart med det när jag sitter fast. Kanske har/hade jag orealistiska förväntningar om henne som bollplank. Tydligen.

Nåja, har uppehåll till slutet på mars. För att sen avsluta antar jag. Har skrivit upp mig på KBT-aktiverningen i alla fall. Kan ju bli intressant.

Jag fryser fortfarande.

Betydligt mer positivt var det att träffa bror min, vi käkade och var på bio. Edge of Darkness, med Mel Gibson. Det var riktigt bra, tämligen blodig men inte lika mycket som jag förväntat mig, och hade ett käckt positivt slut. Sevärd var den i alla fall. Nästa vecka blir det nog Wolfman. Det var underbart att träffa brodern i alla fall även om jag nog var lite tröttare än jag borde och pinsamt pank.

Nu är det dags att knoppa.

Inga kommentarer: