måndag 20 februari 2012

Så trött

Det största problemet just nu är pengar.
Eller tja det är alltid problem.
FK ringde idag, a-kassan har ändrat datum på papprena så jag får bara dom fem i januari och februari trots att förra omgången var beräknad från första januari. Jag orkar inte tjafsa. Jag har inte sökt soc denna månad för jag trodde att jag skulle få mer. Men tji fick jag. Jag får leva gott på alla 5000. Räcker till hyran i alla fall.

Fick en liten nätt vattenräkning också, bara 126 000.
Vart får man tag i dom pengarna?
Ingen vill låna ut till mig som är arbetslös.

Jag vet inte varför jag kämpar.
Det finns ingen plats för mig i det här samhället.

1 kommentar:

Peter sa...

Fy fan vad tungt!

Jag har all förståelse för att det känns hopplöst. Man undrar ju hur de tänker, olika myndigheter. Det verkar som att de har förlorat all empati, och för dem är människor bara siffror på ett papper som är styrt av regelverk och paragrafer! Fy fan rent ut sagt. :(
Men var kommer den där saftiga räkningen ifrån? Har aldrig hört talas om en så kraftig vattenräkning för en lägenhet? Eller har jag missat något?

Det enda jag kan göra är tyvärr att skicka en cyberkram och värme. *KRAM*