onsdag 11 augusti 2010

Ångest och stress

Det känns som om jag drunknar i ångest och stress pga att jag är sjuk. Grymt förkyld, så ont i kroppen och ännu ondare i halsen. Hostar så det skramlar i luftrören och det kliar i lungorna. Tror jag har feber med men jag kan inte hitta termometern. Känner mig helt förstörd.

Det känns inte som att det blir bättre, utan går i vågor.

Var inte på datakursen idag och är så stressad över det. Känns som om tiden bara försvinner, att jag inte kommer att hinna med. Känner mig så dum i huvudet. Svårt att förstå och lära. Känns stressande att veta att jag kommer att missa fyra dagar nästa vecka, ska till Köpenhamn i tre och sen första utredningssamtalet på psyk här.

Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det samtalet heller, jag vill inte ha kontakt med psyk igen. Känner inte direkt att dom kan tillföra något av värde. Men vi får väll se, ska gå dit och se vad vi kommer fram till.

Stressen ger mig ångest och förkylningen med. Jag hatar att vara sjuk, blir knäckt bara av det. Och ännu mer så att ha ont.

Har oroat mig en massa för mamma också, hon är inlagd igen. Pratade med henne ikväll och det låter rätt hoppfullt men vi får väll se när provsvaren kommit.

Känner mig trasig och ensam.

2 kommentarer:

Peter sa...

Krya på er båda två! Kram

Jossan sa...

åh men gumman.
jag önskar jag kunde göra nåt för att underlätta..
tyvärr åker jag bort i helgen för att besöka min far, annars hade jag kommit över och kramat dig.
Men om du mår lite bättre nästa vecka kanske du orkar med mig nån kväll ?
KRAM