fredag 7 september 2007

Blogg

Intensivt bloggande om meningslösa saker.

skrev en sak tidigare...

Är jag inbillningssjuk?

Mina "problem" kanske inte finns, jag kanske bara inbillar mig dom, så jag kan tycka synd om mig, så jag slipper göra något av mitt liv. Hur vet jag att dom är på riktigt? Hur vet jag att jag inte bara fejkar mitt mående? Alla mina inlägg här, är dom sanna? Eller larvar jag mig bara för att få lite uppmärksamhet? För enligt min psykolog är jag ju frisk och arbetsför. Och hon måste ju veta, hon är ju utbildad och känner mig i alla fall lite. Då måste ju mitt otroliga sömnbehov, min flykt, inte vara på riktigt. Kanske jag sover för att jag inte vill se verkligheten? Kanske har jag dragit mig undan de få vänner jag haft för att de inte ska se att jag är fejk, att jag bara låssas må dåligt för att jag inte skulle finnas annars. Kanske äter jag så mycket för att inte känna tomheten, att det inte finns några känslor inne i mig, att jag inte har några tankar innuti. Kanske hänger jag på chatten enbart för att bekräfta min existens, kanske skriver jag är av samma skäl. Om mina känslor inte finns eller inte är sanna så mår jag ju inte dåligt. Kanske mitt liv inte finns.


Nojjig mycket?


Inga kommentarer: