tisdag 28 augusti 2007

Stilnoct

Va fan, tog min stillis både igår och idag som jag ska men fick bara sova ett par timmar innan jag vaknade ingen. Varför nu detta? Har det med omställningen att göra, söka jobb och kursen, vilka jag ångestar över. Jag är trött, varför får jag inte sova. Snälla!?!

Vill skära, massa, vill prova min nya modellkniv, tror att den är bra.
Vill skära för att jag är så mesig, så ångestig för att jag inte klarar av det enklaste i att vara människa.

Jag vill skära för att jag hatar den jag är, min kropp och uteende, mina tankar och allt jag står för. (om det nu är något)

Kan inte skaka dom tankarna, hela tiden, när kan jag skära och var. Hur djupt ska det bli och kommer det ta länge att läka? Helst vill jag bara skära sönder allt.

Jag funderar tom. att skära mig i ansiktet, men det ska jag försöka låta bli i alla fall.

Men frisk är jag.

Min arm ser bättre ut, men jag måste byta imorgon. Hatar dock penicillinet, både magen och musen mår pest av det.

Jag vill dö, men ändå inte, så det kommer att få vänta.
Jag ska ha Dbt först och det lär väll ta ett år. Efter allt som hänt i mitt liv är det här första gången jag får terapi. Jag tror att det är rätt för mig men jag tror inte att det kommer bli lätt. Man skulle ju helst vetat haft den när jag var sjukskrven, inte när man måste fixa och ha sig med arbetstider och så. Och sen kursen förståss, som jag är livrädd för. Tur att G och J också ska gå, så jag har någon att gömma mig bakom eller hålla i handen.

Trött trött trött
Jag vill sova ordentligt en hel natt, varför ska det vara så svårt?
Hur stänger man av huvudet.

Inga kommentarer: